vrijdag 30 januari 2015

BOEK: BAKKEN MET MENNO

Iedereen was vorig jaar in de ban van het programma Heel Holland Bakt. Ik had het nog nooit gezien en het leek me een beetje een 'oude mutsen'  programma. Totdat het dit seizoen weer op tv kwam. Vanaf aflevering één was ik fan! Zelf sta ik graag in de keuken allerlei dingen te bakken en ik zat dan ook regelmatig te kwijlen bij het zien van de heerlijkste baksels en creaties van de bakkers. Vooral bij die van Menno. Ik vond het daarom meer dan terecht dat hij uiteindelijk won en daarna kwam er nog meer leuk nieuws: Menno was met een eigen boek bezig!



Toen het bekend werd dat Menno een eigen bak boek zou uitbrengen heb ik als een soort neuroot het internet in de gaten gehouden om te kijken of er ergens een datum voorbij kwam. Op een dag zat ik heel toevallig tussen de Heel Holland Bakt artikelen op bol.com te scrollen toen ik ineens het boek voorbij zag komen: Bakken met Menno! Mijn hart maakte een klein sprongetje. Binnen twee seconden lag het boek in mijn winkelwagentje en binnen tien seconden had ik hem besteld. 

En gisteren was het dan zover, het boek lag in mijn brievenbus.


De binnenkant van het boek vind ik er super tof uit zien, echt helemaal in de stijl van Menno.


Wat kan je zoal in dit boek vinden? Waar ik het boek voor kocht zijn natuurlijk alle recepten van Menno uit Heel Holland Bakt. Maar er staan nog veel meer lekkernijen in, het hoofd thema is Amerikaans. Cola taart, Red Velvet Cake en ga zo maar door. Ik ken zo snel niet echt een boek wat zo'n thema heeft als het om bakken gaat en dat vind ik heel leuk en creatief. 






Donuts! Ik ben gek op donuts, heb ze alleen nog nooit zelf gemaakt maar met dit boek gaat daar zeker weten verandering in komen.




Deze taart, oh man ik word blij en bang tegelijk als ik deze taart zie. Menno bakte deze in de finale van Heel Holland Bakt. Ik zat vol bewondering op het puntje van mijn stoel te kijken hoe hij de buitenkant van deze taart aan het decoreren was met crème. Ooit, ooit ga ik deze taart proberen na te maken. Die belofte heb ik met mezelf gemaakt haha.




Menno, Menno, Menno wat maak je me gelukkig. Toen ik dit recept zag dacht ik eerst dat het een grap was. Totdat ik verder ging lezen ..  Dit recept is echt voor honden! Wat gaaf! Ik kan niet wachten om deze voor Isa te maken. Het ziet er zo lekker uit, ik zou er bijna zelf trek van krijgen.




Bij sommige recepten staan handige tips in een verfklodder geschreven, leuk gedaan!







Ik ben echt positief verrast door dit boek, sterker nog hij is nog veel beter dan ik had verwacht! Alle recepten die ik graag zelf wil maken staan erin en nog een hele hoop ander lekkers. Dit boek is geweldig voor fans (en ook als je het programma niet echt kent) van Heel Holland Bakt, Menno of als je eens een keer in Amerikaanse stijl wilt bakken. Ook voor mensen die niet echt een ster zijn in de keuken is dit boek echt geweldig, alles word duidelijk beschreven en niet alle recepten zijn zo moeilijk als ze eruit zien.

Bakken met Menno is te koop bij bol.com en kost €24,99.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!