maandag 4 november 2013

Testing: Decubal Serum

Ik test veel dingen, bodylotions, douche foams, foundation, gezichtsmaskertjes e.d. Producten die op zich wel wat tijd kosten maar waar je na een paar keer wel van kunt zeggen hoe je het vind. Nu heb ik een product wat ik voor langere tijd zal moeten testen om er echt resultaat van te ondervinden. Dat is altijd leuk, weer eens iets anders! Het is namelijk de Decubal Face Serum.


Dit serum kreeg ik als cadeautje en ben er heel erg benieuwd naar. Decubal is een merk waarvan ik weet dat 'ie bestaat maar waarvan ik nog nooit iets heb geprobeerd. Naar dit soort dingen ben ik altijd extra nieuwsgierig. 

Eerst heel eventjes iets over Decubal, zodat we allemaal weten waar het over gaat. Decubal zorgt al ruim 35 jaar voor de droge huid. In Denemarken is Decubal marktleider op het gebied van lichaamsverzorging voor de droge en/of geïrriteerde huid. Decubal is in 2009 in geïntroduceerd in Nederland, en heeft nu een compleet assortiment aan huidverzorging voor de droge huid. De producten van Decubal zijn ontwikkeld in samenwerking met dermatologen en zijn door een universiteitsziekenhuis in Denemarken grondig onderzocht op huidirritaties. Wat betekend dit over het algemeen? Dat het merk alleen ingrediënten bevat die de huid niet irriteren, dus geen parabenen en parfum.

Ik heb van mijzelf geen droge huid, absoluut niet zelfs .. nouja op een paar plekjes na dan. Maar nu komt dit product precies op het juiste moment namelijk, de herfst! Nu het weer wat kouder wordt buiten wordt mijn huid steeds droger en kan het zeker wel een oppepper gebruiken. Aren't I lucky? Dit serum bestaat uit 100% natuurlijke olien. Jojoba en avocado olie zouden voor een zachte en soepele huid moeten zorgen. Ook zit er kamille en amandelolie in wat een verzachtende werking heeft.

Het product heeft een handig en hygenisch pompje. Wat is er zo bijzonder aan deze verpakking? Door het zogenaamde eco-lock is de pompflacon 100% luchtdicht afgesloten waardoor het geen conserveringsmiddelen bevat. Wat voor mij erg belangrijk is, is dat de flacon op zo'n manier is gemaakt dat 'ie tot op de bodem wordt 'geleegd'. Dit betekend dus dat er geen resten achterblijven. Als ik iets zonde vind is dat ik een verpakking niet helemaal op kan maken en de rest dus gedwongen weg moet gooien. Zeker bij dit soort flesjes, bijvoorbeeld van foundation.


Zie hier het serum op mijn hand. Inmiddels gebruik ik dit product al een aantal dagen. Ik heb nog nooit een serum gebruikt en was er niet van op de hoogte dat deze uit 10% olie bestond. Beetje schrikken was het toen ik de eerste keer de pomp vol induwde en mijn hele hand onder de olie zat haha. Dit hoort gelukkig zo. Na de eerste keer wist ik dus wel dat ik niet zo heel veel van het serum nodig heb om heel mijn gezicht mee in te smeren. Ook nog eens zuinig!


De ingrediënten. Zoals je ziet zitten er inderdaad veel oliën in. 




De serum is dus bedoeld als extra verzorging voor onder je dagelijkse verzorging. Ik breng deze altijd dun aan en laat het voldoende intrekken voordat ik met dagcrème in de weer ga. 


Voor zover even een introductie over dit product wat ik de komende weken ga uitproberen. Tot nu toe ben ik er wel over te spreken maar ik ben van mening dat het, zeker met een serum, wel even duurt voordat je er echt een conclusie over kan trekken.


Hebben jullie al ervaring met het merk Decubal?




1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!